Eilen oli vuorossa Siipin ohjatut treenit.. Siipi oli varsinkin alussa jotenkin ihan sekaisin hajuista, liekö yhden treenikaverin ei mukana oleva juoksunarttu sekoittanut vai onkohan yhdellä kaverilla juoksut alkamassa..

No paikallamakuu sujui hyvin epäsiipimäisesti piipaten, tosin sama piippaus jatkui oikeastaan vähän väliä.. Paikallamakuun jälkeen harjoiteltiin ringissä vuorotellen maahan ja sivullemenoja ja se sujui loistavasti Siipiltä, asentoa vaihdettiin ainoastaan mun käskystä ja mun käskyt se kuuli hyvin..

Sen jälkeen harjoiteltiin ruutua, ensin oli vuorossa ruudun loppu-osa eli kutsuminen ruudusta seuraamaan.. Meidän ohjaajalla oli hirveän hauskaa kun Siipi kutsuttaessa lähtee vauhdikkaasti tulemaan, mutta se suuntaan ihan selvästi sinne paikkaan missä se kuvittelee saavansa mut kiinni eikä sinne missä mä olen sillä hetkellä kuin mä kutsun.. Se on selvästi fiksu eläin.. Sen sijaan mä epäilen sen fiksuutta kun me ruvettiin treenaamaan ruutuun lähettämistä.. Siipi ei nähnyt kun ruutu tehtiin uudestaan, silloin sen mielestä ei ruutua ole olemassa ja se ei sinne millään löytänyt.. Mutta kun kouluttaja kävi ihan vaan kääntymässä ruudussa ilman että se mitenkään kutsui tai muuten teki outoa niin sen jälkeen ruutu löytyi helposti.. No me saatiin vinkiksi että kisoissa käydään radan reunalla katsomassa kun ruutu rakennetaan ja annetaan Siipin nähdä kuinka muut koirat löytää ruudun (jos se sit hahmottaisi)

Eilinen oli myös eka päivä kun Rokki oli koko päivän yksin kotona, kun ankea työhönpaluu koitti.. Ilmeisesti ihan hyvin oli mennyt, tosin me jo hetki luultiin että onko koira muka pidättänyt koko päivän kun ei pissoja meinannut löytyä, mutta löytyihän ne sit.. Nopan ruokakupista.. Mitäköhän Rokki on oikein ajatellut..