Ensin oli vuorossa Nopan agilitytreenit.. Ratana oli hieman mukailtu piirinmestaruuskisojen medien ja minien rata. Hieman Noppa oli jo ekalla kerralla treeneissä väsyneen oloinen, mutta kuitenkin aivan eri koira kun mitä itse kisatilanteessa.. Toisella kerralla kun tehtiin sama rata toiseen suuntaan oli Nopalla hieman samantyyppistä ongelmaa kuin kisoissakin eli se ei meinannut käynnistyä.. Ilmeisesti sen verran päivän riehumiset painoivat.

Väliajoilla treenattiin sitten Rokin kanssa Tokoa.. Seuraaminen rupeaa sujumaan kun mä siirsin namin vasempaan käteen, yllättäen se ei yritä pomppia ja tavoitella namia vaan seuraa nätisti aina kunnes tulee naks ja nami..  Itse suoralla seuraaminen sujui tosi hyvin (tosin lyhyitä matkoja) että mä rupesin jo kokeilemaan käännöksiäkin.. Oikealle käännös sujui tosi hyvin, mutta vasemmalle käännyttäessä se usein säikähtää ja seuraaminen hajoaa.. Sitä siis pitää treenata.. Lisäksi otettiin paikallaistumisia ja sivulletuloja.. Ilman häiriötä mä pääsen jo aika kauas Rokista ja se pysyy nätisti paikoillaan..

Treenien jälkeen olikin kiire kotiin ja napata vielä Siipikin autoon ja ajaa tokoa treenaamaan Kaisan, Urhon ja Kelpon kanssa.. Ensin oli taas kakaroiden vuoro.. Rokki ohitti nätisti seuraamalla Kelpon vaikka matkaa oli ihan vaan pari metriä ja muutenkin se seurasi nätisti.. Lisäksi otettiin kakaroiden paikallamakuu mikä sujui ihan hyvin, kunnes Kaisa keksi lisätä häiriötä haaraperushypyillä.. Se oli ainakin Rokille aivan liikaa.. Lopuksi Rokki vielä treenasi metallikapulan kantoa, itse kantamisessa ei ollut mitään ongelmaa, mutta lievää omimista oli havaittavissa..

Seuraavaksi olikin Siipin vuoro.. Tänään Siipi totteli paremmin, tosin sillä oli selvästi vaikeaa tottelemisen kanssa.. Se nimittäin piippasi aika paljon ja oli muutenkin levoton.. Ensin tehtiin tunnaria, ekalla toistolla oikea kapula nousi nätisti ja siitä palkkasin heti nostosta.. Sitten tehtiin vielä toinen treeni, missä se nosti myös heti oikean kapulan ja mä annoin välittömästi Sivu käskyn ja se palautti nätisti sivulle sen  Nyt ei sit tunnaria enää treenata ennen lauantain koetta.. Seuraavaksi oli vuorossa Ruutu, missä eka lähetys epäonnistui ja Siipi lähti vaan haahuilemaan, mutta seuraavat kaksi kertaa se haki nätisti ruutuun.. Ruudunkin suhteen siis jäädään vaan toivomaan että kisoissakin se toimisi.. Sitten tehtiin kaukoja, mitkä ei meinanneet alussa sujua ollenkaan.. Siipi vaan nuuskutti ilmaa ja vinkui eikä meinannut edes nousta istumaan maasta, mikä on aikaisemmin ollut sille tosi helppo juttu.. Hetken keskustelun jälkeen se teki sitten koko sarjan nätisti niin että mä olin n 5 metrin päässä.. Nyt jopa seisomisesta istuminen oli vakaa.. Kaukoja mun on tarkoitus kyllä vielä jumpata, jos sen matkan saisi parissa päivässä pidennettyä sinne kisaetäisyyteen (ja tota seisomisesta istumista parannettua).. Lopuksi vielä tehtiin luoksetulon eka pysäytys seisomaan, mistä mä palkkasin sen ja pakkasin sit tyytyväisenä Siipin autoon..

Vikana oli sitten vuorossa Noppa.. Ensin ne otti paikallamakuun Urhon kanssa, jossa ei mitään ongelmia.. Nyt vaan pitäisi saada paikallamakuu seuraksi narttuja niin näkisi onko sillä edelleen narttujen kanssa ongelmia.. Sitten mä vielä tein Ruudun Nopan kanssa, mikä sujui yllättävän hyvin (mä en oikein tiedä missä vaiheessa mä oon Nopalle muka ehtinyt ruudun opettaa vai onko se vaan seurannut Siipin treenejä).. Noppa meni ilman mitään namialustoja suoraan ruutuun, tosin ekalla kerralla se oli vähän sivurajan päällä..

Kaiken kaikkiaan tänään oli kyllä varsin onnistuneet treenit