Keskiviikon treeneistä jäi sen verran hampaankoloon että se oli yksi teema nyt perjantainakin..

Treenit alkoivat Rokin kanssa, jonka kanssa tehtiin ensin putkea, joka ajottain onnistui hyvin.. Lähinnä ongelmana oli se että jos Rokki näki namin/pallon niin se meinannut malttaa suorittaa putkea mutta sit kun me esim. vaan hengattiin putken läheisyydessä se suoritti sitä itsenäisesti.. Sitten tehtiin rengasta (mini), Rokki on hahmottanut jo hyvin renkaan, tehtiin sitä siis nyt toista kertaa.. Se meni nätisti renkaasta niin kutsuttuna kuin sekä oikealta että vasemmalta ohjattuna.. Se ei ole oikeastaan kertaakaan mennyt renkaan sivusta (ja toivottavasti ei koskaan menekään)  Lopuksi tehtiin vielä A:n kontaktialuetta, joka sujui myös hyvin..

Siipin ja Nopan kanssa tehtiin ensin rataa minkä olin kehittynyt paikalla olevien esteiden perusteella.. Siipin kanssa ongelmana oli putki-A ansa.. No se oli odotettava ongelma.. Siipi kun valitsee aina kontaktin ja juoksee vaikka mun ylitse jotta pääsee sinne.. Toinen ongelma oli kohta missä keinun jälkeen piti mennä suorassa linjassa olevalle hypylle, mutta siinä oli keinun suuntaisesti hämy-hyppy jonka mä yritin leijeröidä.. Tää oli ongelma molemmille koirille, ne pyrki hyppäämään sen hypyn ja pitää sanoa että yllättävän pieneen tilaan flatti mahtuu hyppäämään.. Oli nimittäin jollain kerroilla varmaan n 20 cm mun ja hypyn välissä ja kummasti siihen koira ilmestyi

Sen jälkeen rakensin edellisessä postissa olevan radan (valkoiset pallot edelleen).. Radan suorituksen aloitti Rokki, jolla tosin rimat oli siivekkeiden telineiden päällä eli n 10 cm.. Rokki meni tosi sujuvasti ekat kaksi valssia ja putkeen, ei mitään ongelmia.. Sen jälkeen mä yritin jättää Rokin istumaan putken ulostuloon ja tekemään seuraavaa pätkää.. Jo 5 hyppy oli ongelma.. Liian aikainen käännös teki sen että Rokki suoritti vitosen vääärinpäin ja liian myöhäisessä se meni suoraan 6:lle.. Vaikka vitonen onnistui oli tosi vaikeaa saada Rokki käännettyä kutosesteelle se kun yritti kiertää koko esteen.. Rokin kanssa ei oikeastaan päästy tätä pätkää missään vaiheessa kokonaan läpi..

Seuraavassa pätkässä mä jätin sen istumaan 9 putken toiseen päähän ja yllättäen takakiertovalssit sujuivat yllättävän hyvin.. Taisi olla jo toinen tai kolmas yritys kun rata sujui hyvin aina 15 putkelle saakka.. Tosin tää oli sama osuus mikä toimi suhteellisen hyvin myös Nopan kanssa keskiviikkona..

Nopan kanssa oli edelleen osittain samat ongelmat kuin keskiviikkona.. Tosin 13-14 väli meni virheettä ekallakin kerralla.. Eli jotain me oltiin opittu.. Mutta seiskalta kasille vientiä mä en millään saanut onnistumaan Nopan kanssa sujuvasti.. Siis tehtiin me se virheittä, mutta mä olin koko ajan auttamatta myöhässä ja se aiheutti sen että tossa välissä me aina melkein törmättiin ja se oli jotenkin kökkö-ohjausta.. 15 putken jälkeen tehtiin vielä mustista palloista 5-9 esteet, ne sujuivat taas hyvin.. Mä tein jaakotuksen seiskalle mikä toimi Nopalle..

Siipin kanssa sama kohta oli ongelma, tosin pikkuisen erilailla.. Siipi nimittäin tiputti usemman kerran riman 7, koska mä olin auttamatta myöhässä.. Myös muutenkin kyseinen väli oli hankala ja tuntui tosi kököltä.. Ehkä mun pitää vielä kerran rakentaa kyseinen treeni jotta saisin sen sujumaan "täydellisesti".. Siipille sen sijaan tuon vika mustien pallojen harjoitus oli vaikea.. Se ei meinannut millään kestää jaakotusta, eli rima tuli herkästi alas seiskalla.. Loppujen lopuksi sain senkin onnistumaan..

Hassua harjoituksessa oli se että tosiaan kaikilla kolmella vaikein kohta oli sama.. Ehkä vika ei olekaan koirassa/koirissa vaan ohjaajassa..