Keskiviikkona oli Nopan agilitytreenit, tehtiin ihan kivaa rataa, jonka piirrustus on alla.. Nopalla ei pahemmin ongelmia ollut keskityttiin lähinnä saamaan ohjausta tiukemmaksi, muutamassa kohdassa se ehkä hieman onnistuikin.. Etenkin keppien jälkeiset takaakierrot olivat Nopan mieleen..

 

Perjantaina oltiin sitten treenaamassa jälkimmäistä rataa koko lauman kanssa.. Tai no Rokki ei itse rataa tehnyt.. Rokin kanssa keskityttiin putkeen, jossa se lähtee jo tosi nätisti jos mä olen putken keskellä mutta takaaleikkaus putkelle onnistuu vain jos mä heitän palloa.. Lisäksi tehtiin ekaa kertaa minipöytää joka oli Rokin mielestä tosi helppo este.. (mitä eroa sillä on meidän sohvapöydälle joka on myös Rokin mielestä tosi kiva paikka).. Lisäksi treenattiin taas A:n kontaktia, joka pikkuhiljaa rupeaa hahmottumaan.. Lopuksi tehtiin vielä Rokin kanssa lopun hyppyneliötä ilman rimoja ja aika nätisti koira osasi sen tehdä sekä takaakierroilla että välistä vedoilla että neliapilana..

Nopan kanssa ainoana ongelmana oli umpiputkikulmat joita tosiaan sai jonkin verran hinkata ennenkuin ne onnistuivat.. Hassua kyllä 6 ja 8 onnistuivat yleensä mutta 7 oli hankala.. Mä pyrin ohjaamaan niin että en saattanut sitä hirveästi vaan lähetin aika kaukaa..

 

Siipin kanssa mä olin ihan varma että alku olisi hankala, mutta se ei edes pahemmin haaveillut pääsevänsä A:lle.. Putkeen lähetykset oli sillekin selvästi hankalat.. Sillä tosin kaikki putket tuntuivat olevan yhtävaikeita.. Myös kympiltä 11 esteelle vienti vaati ylimääräistä..