Maanantaina oli sitten tokoa koko ilta

Ensin aloitettiin I-hahin vapaatreeneillä joissa tosin ei ollut kuin Mari ja Ari laumansa kanssa. Hyvin saatiin kuitenkin treenattua kun Freya oli taas paikallamakuussa Nopsan vieressä.. Noppa on nyt viime aikoina pysynyt tosi nätisti paikallamakuussa ilman mitään suurempia vilkuiluja.. Muutenkin Noppa toimi suhteellisen hyvin treeneissä.. Seuraaminen oli hyvää, kaukot täydelliset, seuraamisen pysähtymiset toimivat.. Noudossa oli taas sitä samaa pientä ongelmaa palautuksen loppuasennon kanssa, mutta sekin on mun mielestä mennyt parempaan suuntaan sekä luoksetulon pysäytyksiä yritettiin nopeuttaa heittopalkalla.. Loppua kohden myös pysähdyksistä tuli tarkempia.. Ruutua yritettiin ottaa myös Nopan kanssa, mutta jostain syystä se ei sitä millään tajunnut, ihan kuin ei olisi muistanut koko liikettä.. Epäiltiin jo hetkisen eikö se muka näe tötteröitä, mutta kun merkille lähetys onnistui samoille tötteröille niin todettiin ettei se siitä johdu.. En jaksanut sitten hinkata ruutua vaan päätin kokeilla jos seuraavalla kerralla muistuisi..

Siipin kanssa treenattiin ruutua, joka onnistui suhteellisen hyvin, se saattaa joskus jäädä liian laitaan, mutta joka toistolla se oli suurimmaksi osaksi ruudussa.. Lisäksi tehtiin yksittäisen tunnarikapulan etsimis ja palautusharjoitusta.. Se onnistui eli Siipi etsi nätisti puskasta tunnarin ja toi sen mun sivulla, tosin sivuasento oli vino, josta myöhemmin lisää..

Rokki treenasi sivulletuloja, joista mä olen nyt häivyttänyt jalka-avun pois ja pienentänyt käsiapua, seuraamisia, jotka sujuivat tosi hyvin sekä paikallamakuuta.. Paikallamakuun suhteen mä harjoittelin myös sitä että mä olen koiran sivulla ja nyt koira kesti sen että mä liikuin eteen ja sieltä sivulle ja taas takaisin eteen.. Ja muutenkin se pysyi kuin tatti paikallaan

Näistä treeneistä matkasin sitten ohjattuihin treeneihin, jonne otin taas Siipin.. Ensin tehtiin paikallamakuuta ja paikallaistumista, istumisen toisella kerralla jostain syystä Siipin keskittyminen ei ollut kovin hyvää ja se lösähti maahan.. Korjauksen jälkeen se taas näytti tosi hölmistyneeltä ihan kun ei oisi ollenkaan muistanut että mitä se oli tekemässä..

Yksilöliikkeistä treenattiin merkkiä, joka meillä sujuu "kokeenomaisesti" sekä noutoa ja lähinnä loppuasentoa.. Vinkiksi saatiin että mä en ota treeneissä sitä "oikeassa" asennossa vastaan vaan esim. selkä tai kylki sinnepäin ja lähden ajottain kävelemään, jolloin se automaattisesti tarjoaa oikeaa kohtaa.. Tämä selvästi paransi Siipin sivulletuloa kapulan kanssa.. Kokeiltiin me myös sitä että Siipin ois pitänyt tulla mun ja seinän väliin mutta se ei sopinut siipille ollenkaan.. ei se nyt kapulan kanssa herranjumala sentään mahtunut siihen  Ehkä Siipin kapulalla on vaan niin iso ego..

Sivussa me treenattiin taas kaukoja ja edelleen seisomisesta maahanmeno on sille vaikeaa tehdä taaksepäin, muut liikkeet sujuvat..

Treenien jälkeen mä tein jotain yllättävää.. Siipillä on kokeet sunnuntaina ja mä sit otin ja ilmoitin Nopankin samoihin kokeisiin kun sinne vielä mahtui.. Nyt on sit kaksinkertainen jännitys sunnuntain suhteen

Eilenkin mä hinkkasin kotona Siipin kanssa kapulan sivulletuontia, sivulletuloa ja kaukoja.. Pitää nyt yrittää vielä tänäänkin keretä noita asioita tekemään ja sit mä suunnittelin huomenna tekeväni yhden tunnarin herätykseksi kun edellisestä kerrasta on aikaa hmm.. varmaan kuukausi.. Oiskohan Siipi sit koevalmis?