Keskiviikkona oli taas Nopan treenit ja tehtiin kuvassa olevaa rataa.. Nopalla sujui taas treenit hyvin ja intoa oli vaikka muille jakaa.. Mun ohjaus toimi muuten hyvin jo ekalla kerralla, mutta vienti 18 putkeen oli haastava. No mä sitten tein persjätön 17 ja 18 välille niin silloin Noppa ei sujahtanut väärään päähän. Muutenkin Nopan kanssa on haastavaa vetää sitä ohi esteistä, se kun ei hirveän mielellään tuu mun lähelle radalla.. Este 15 sujui sujuvammin kun tein siihen poispäinkäännöksen.. Esteväleissä 23-25 oli myös ehtimisongelmaa, kunnes Anne ehdotti että mä leijeröisin putken kun koira on kepeillä niin silloin mä olin sillä puolella putkea ja kerkesin ajoissa 25 esteelle..

 

 

Rokki oli myös mukana treeneissä ja sen kanssa tehtiin odotustreeniä esteen takana, sekä hieman A:n kontaktia..

Perjantaina oli sitten kaikkien treenit, tosin illalla olevan hierojan vuoksi Noppa ja Siipi saivat treenata vain vähän Tokoa ja mä keskityin Rokkiin.. Treeneissä oli valmiiksi numeroitu 15 esteen hyppyrata, jota me Rokin kanssa hiottiin.. Ohessa on kuva siitä. Aluksi esteen 2 kohdalla oli rengas, mutta kun mun pitää varmistaa rengas niin huolellisesti mä vaihdoin sen perusesteeksi, jotta sain treenin onnistumaan.. Kun rengas korvattiin hypyllä alku aina 8 esteelle saakka sujui hyvin.. kasilta ysille vienti olikin sitten sellainen jota hinkattiin, mutta kun mä tein valssin ja kuljetin koiran tiukasti oikealla kädellä ysille niin sekin onnistui.. Sen sijaan mä olin tosi ylpeä Rokista kuinka hyvin se haki 11 putken, mun ei tarvinnut käytännössä mennä 10 esteen takapuolelle vaan Rokki nätisti haki putken toisen pään vaikka kyseessä oli umpikulma.. Se siis osaa jo nyt hakea paremmin putkikulmia kuin Siipi.. Suurin ongelma radalla oli loppu.. Kun koira syöksyi 12 putkesta mä sain sen ohjattua 13, mutta sen jälkeen olin auttamatta myöhässä.. Onnistunut suoritus saatiin kun mä otin sen vastaan tiukasti vasemmalla kädellä (niisto) ja heitin sen esteelle 14 niin se saattoi keretä lukemaan ohjauksen esteele 15 eikä juossut sitä päin..

Tää oli oikeastaan eka kerta kun Rokki teki noin pitkää rataa ja pitä myöntää että kunto meinasi ohjaajalta loppua kesken.. Rokin kanssa kun radalla ne pienet flattihengähdystauot jäävät pois, se suorittaa putken niin nopeasti että mulla oli esim tosi kiire mennä 13 esteelle ottamaan sitä vastaan.. Ekoilla kerroilla mä olinkin auttamatta myöhässä kun olin tottunut flattien putkivauhtiin..

Itse radan lisäksi toisena teemana oli lähdöt, mä totesin että Rokkia ei saa istumaan lähdöissä, mutta se odottaa kyllä ihan nätisti seisoen eli ainakin toistaiseksi se saa seistä lähdössä, sen sijaan hiipiminen ja karkaaminen on ehdottoman kiellettyjä, mä huomaan nyt jo että sen saisi helposti koulutettua varastelevaksi koiraksi..

Lisäksi Rokilla oli vielä jonkin verran sitä " en tule luokse, kun otat minut kuitenkin kiinni" lällättelyä, mutta mä keksin siihen hyvän ratkaisun.. Ekalla kerralla kun se ei tullut kutsuttuna (kahdella kutsulla luokse), mä marssin hakemaan Siipin seinästä ja rupesin tokoilemaan sen kanssa ja jätin siis Rokin yksinään vapaana halliin ei mennyt kun varmaan 30 sekkaa kun se yritti tarjota luoksetulemista ja kontaktia, mutta mä sitkeästi treenasin Siipin kanssa seuraamista ja kaukoja.. No kun palautin Siipin takaisin seinään Rokki oli niin nöyrää poikaa ja totteli taas pitkään todella hyvin, kunnes se teki vielä toisen kerran lopputreeneissä saman ja mä taas vaihdoin sen lennosta Noppaan.. Tosin Nopan kanssa tokoilu oli hieman haastavaa kun Rokki oli irti, se nimittäin kiinnitti siihen huomiota.. Tosin häiriötreeni on aina hyvästä  Jatkossakin pitää muista ettei lähde siihen leikkiin mukaan että yrittäisi sada Rokin kiinni, jos se ei tule luokse vaan rupeaa sitten tekemään toisen koiran kanssa vaikka jotain ja hylkää tottelemattoman Rokin kokonaan..