Keskiviikkona oli agitreenit ja pakkasta oli sen verran paljon että meillä oli paikalla vain 3 ohjaajaa.. Rata oli erittäin kiva.. Ensin menin Nopan kanssa koko rataa.. Ensin yritin ohjata alun puomin oikealta puolelta ja tehdä takaaleikkauksen 4 esteelle, mutta se ei ollut hyvä systeemi Nopalle..  Kun ohjasin vasemmalta ja käytin hieman vastaista kättä nelosesteelle alku sujui sujuvammin..

Seuraava ongelma tuli 7 esteen jälkeen jolloin Noppa lähti helposti hakemaan rengasta kohti ja kaarros tuli tosi pitkäksi, mutta kun mä heitin Nopan seiskalle ja jöäin kasin A:n puolelle ottamaan sitä vastaan tuli kaarroksesta sopiva..

10-11 välissä taas piti muistaa ottaa Noppa tiukasti haltuun tai muuten koira löytyi puomilta. Mikä oli yllättävää niin renkaan Noppa haki huonosti tuosta kulmasta nja se piti varmistaa.. jaakotus muurille sai tiukan lähestymisen kepeille..  16-18 välissä oli taas ongelmia.. Ensin yritin ottaa koiran vastaan 16 esteen takana lähellä putkea ja viedä siitä sitten 17 esteellä, jossa jaakotin ennen putkea.. Tässä en pystynyt vedättämään Noppaa ja se selvästi hidasti matkaa.. Niinpä kokeiltiin sitä että mä olin aika lähellä putkea koiraa vastassa niin että otin sen oikealle puolelle.. Siitä sitten 16 este, jonka jälkeen persjättö ja 17 este jonka jälkeen valssaten putkeen.. Tää toimi selvästi parhaiten.. Loppuradassa ei sitten ollut ongelmia..

Noppa oli selvästi väsynyt treenin jälkeen joten en ottanut samaa rataa toiseen suuntaan sen kanssa vaan kaivoin Rokin esiin.. 3-5 väli sujui ilman ongelmia.. sen jälkeen tehtiin 6-11 pätkää, jossa mun piti saattaa Rokki paljon pidemmälle seiskalle, kuitenkin jäin A:n puolelle ja valssasin 8-9 välin.. Putkeenmeno oli rokilta hankala koska mä olin auttamatta myöhässä kun mun piti varmistaa edellinen väli ja sit se ei vielä irtoa noin putkeen..

Sen jälkeen tehtiin 15-19 väliä, joka sujui sen kanssa selvästi paremmin, esim takaakierto sujui tosi hyvin.. ja muutenkin tuossa mä kerkesin jotenkin ohjaamaan paremmin.. Rokin ohjaus ainakin vielä toistaiseksi on huomattavasti hankalampaa kun sillä on vauhtia, mutta se ei viel hae esteitä (jos putkea ei lasketa) kovin hyvin..