Nopalla oli taas avoimen kisat ja valitettavasti ei vikat sellaiset..

Paikallamakuusta tuli täysi kymppi, mikä oli mun mielestä tosi hyvä suoritus.. Seuraaminen sen sijaan oli täysin luokatonta, Noppa oli jo tässä vaiheessa paineistunut ja tuli koko ajan perässä ja luimussa ja sai tulokseksi 6..

Maahanmenossa eka käsky ei tehonnut, toisella vasta onnistui ja tulos 7, luoksetulossa pysähtyminen vähän venähtyi, onneksi sentään pysähtyi ja tulos oli 7.. Seisominen sen sijaan oli musta aika onnistunut, alkuseuraaminen oli onnetonta ja siitä arvosana 9..

Noudossa Noppa oli ehkä maailman hitain, mä en ole koskaan nähnyt että koira voi kävellä niin hitaasti sekä kapulalle että sieltä pois.. Lisäksi palautuksen kanssa oli ongelmaa, eli sivulletulo ei onnistunut.. Kaukot oli mun puolesta täydelliset ja tulos oli 9,5 eli tuomari ei ollut pahasti eri mieltä.. Estehyppy meni nollille, koska jostain kummasta syystä Nopsu kiersi esteen..

Kokonaisvaikutelmaksi tuomari antoi 8, joka oli selävsti yläkanttiin mun mielestä.. perässä vedettävä lahna koira ei ois noin korkeeta arvosanaa ansainnut..

Siipi ei valitettavasti saanut tulosta ja pisteet vain  piste parempi kuin viimeksi, kuitenkin mä olin jotenkin tyytyväisempi suoritukseen kuin viimeksi..

Paikallamakuusta tuli valitettava 8, melusta? johtuen siipi ei selvästi rekisteröinyt mun ekaa käskyä ja meni  vasta toisella maahan..

Seuraaminen taluttimetta oli ihan kamala, mä en ole aiemmin törmännyt kaavaan, jossa mentiin koko pätkä sekä hitaalla, normaalilla käynnillä että juoksulla.. No Siipin seuraaminen oli todella hyvää, tosin ohjaaja oli ihan omituinen ainakin alun hitaassa käynnissä, kun oli jotenkin niin vaikeaa kävellä hitaasti niin pitkään.. Tulos upea 9 (paitsi ohjaajalle kuulemma vaan kasi, koska se pilasi koiran suoritusta)

istumisessa Siipi vaati kaksoiskäskyn (ja voimakkaan sellaisen), tuloksen vain 6.. Luoksetulossa, jostain syystä seisominen ei onnistunut vaan meni läpijuoksuksi, sen sijaan maahanmenio onnistui, lopussa oli taas hiomista sen kanssa tullaanko oikeasti sivulle vain vaan siihen lähelle.. Tulos 5..

Ruutu valitettavasti myös epäonnistui, ensin Siipi lähti kohti luoksetulon pysäytysmerkkiä, sen jälkeen se häiriintyi selvästi parkkihallin valkoisista ruuduista ja vasta kolmannella käskyllä eksyi ruutuun.. Tuomari myös huomautti siitä että Siipi reagoi voimakkaasti liikkeenohjaajan käskyyn ennen seuraamaan tuloa.. lopputulos 5..

Hyppynoudossa, mua harmitti, en ollut antanut Siipille kunnon käskyä ja se rupesi rapsuttamaan juuri kun mä olin käskemässä sitä noutamaan.. Niinpä tarvittaan tuplakäsky.. Lisäksi ongelmana oli palautus sivulle, tulos 6.. metallinoudossa nouto oli rauhallinen, takaisintulossa meinattiin suorittaa matkalla oleva este, mutta lopulta päädyttiin lähellä, taaskin ongelmana oli itse sivulletulo ja kouluttaja olikin jälkikäteen sitä mieltä että Siipi palauttaa jatkossa eteen  Tulos 6,5

Tunnari meni valitettavasti nollille, ei mitään hajua koiralle.. Se nosti ensin väärän, sen jälkeen ehkä oikean ja lopuksi toi väärän..  Tämä siis nollille.. Tunnaria varmaan pitäisi treenata enemmän koska se on toistaiseksi ollut se liike joka on mennyt aina nollille..

Lopuksi oli vielä kaukot.. Jostain kumman syystä aloituksen maasta istumaan nousu meni seisomiseksi ja kun mä käskin istu (enkä sit) koira eteni selvästi.. Lisäksi kerran tarvittiin tuplakäsky istumisesta seisomiseen.. Seisomisesta istuminen sujui puoliksi oikealla tekniikalla eli etenemistä tuli hieman.. Kaksi ylimääräistä käskyä ja turhan iso eteneminen toi tulokseksi 6..

Kokonaisvaikutus oli 8, kuulemma rauhallinen ja harkitsevainen flatiksi (pikkuisen eri kuin edeltävä Wunjo) ja teki kohtuullisen varmaa työtä.. tyytyväinen mä olin siihen että nollille ei mennyt kuin tunnari, mutta muuten inhottavan paljon tuli pikkuvirheitä ja se harmitti että ei vieläkään tulosta vaan vain 183 pistettä..