Tänään Noppa kävi luonnetestissä, tulos oli ainakin mun mielestä yllättävän hyvä, se sai vain 6 pistettä vähemmän kuin Siipi.. Yhteispisteet oli siis 110.

Testi alkoi leikkimisellä tuomarin kanssa, ensin yritettiin leikkia puukalikalla, mistä Noppa otti ihan nätisti kiinni mutta ei jäänyt vetämään, vaihto naruleluun ei tuonut parempaa tulosta, siitä Noppa ei ees ottanut kunnolla kiinni.

Kelkkaan Noppa reagoi oletetusti, tosin sillä meni aika pitkä aika ennenkuin se palautui, vaikka mä silitin ja puhuin kelkalle se ei meinannut uskaltaa tulla sen lähelle.. Loppujen lopuksi Noppa saatiin tulemaan kelkan lähelle ja testiä jatkettiin..

Voimme testin perusteella todeta että Noppa ei puolusta mua eikä itseään.. Kun se oli hihnassa ja uhkaava mies tuli se kyllä ensin murisi mun ja miehen välissä mutta kun se ei "auttanut" lähti Noppa äkkiä karkuun mun taakse.. Seinässä se oli kuulemma vaan yrittänyt paeta.. Sen sijaan kun uhkaaja lopetti ja muuttui mukavaksi Noppa uskoi sen heti ja oli taas ystävällinen..

Noppa säikähti selvästi sekä nostettavaa haalaria että tynnyriä ja reagoi niihin myös vaikka ne eivät enää seuraavalla kierroksella ,liikkuneet..

Pimeä huone mua ihmetytti eniten, Noppa nimittäin lamaantui täysin pimeässä huoneessa eikä lähtenyt etsimään mua vaan roikkui sen sisään tuoneen tuomarin vieressä.. Tää ei musta ollut yhtään Noppamaista, yleensä kun sillä aina hätä jos mä olen poissa..

Laukauksia Noppa on aiemmin kuullut, mutta nyt se selkeästi reagoi ekaan laukaukseen, toiseen jo selvästi vähemmän.. reagointi varmaan johtui siitä kun se oli muutenkin stressantunut..

Pisteitä se sai Toimintakyvystä -1 eli pieni, tuomarin mukaan se olisi kovasti halunnut tulla tutkimaan kelkkaa mutta pelko esti.. Tää toimintakyvyn pienuus on varmaan se joka näkyy nimenomaan siinä että se lamaantuu myös kisoissa (Siipi sai +1 eli kohtuullinen)

Terävyys oli sama kun Siipillä eli Pieni ilman jäljelle jäävää hyökkäyshalua + 1ja samoin puolustushalu oli molemmilla pieni + 1.

Taisteluhalu on merkitty Pieneksi -1, tosin siinä on myös ruksi riittämättömän kohdalla mikä on pyyhitty yli, tässä on myös suuri ero, Siipin taistelutehto oli kohtuullinen + 2.

Hermorakenne oli sama hieman rauhaton + 1.

Temperamentista Noppa sai täydet +3, eli se on sopivan vilkas, kun taas Siipi oli erittäin vilkas + 1 (ja tän kyllä huomaa arkielämässä)

Yllättävä tulos oli pehmeydessä, Noppa on hieman pehmeä + 1 ja Siipi oli pehmeä -2.. Arkielämässä mä väitän kyllä että Noppa enemmän vaikuttaa pehmeältä, mutta mä olin jo silloin Siipin testin aikaan ihmeissäni tuosta.

Yllätys ei ollut että flatit ovat hyväntahtoisia, luoksepäästäviä ja avoimia + 3..

Laukaisusta saatiin arvioksi laukauskokematon, kun Siipi oli laukausvarma..

Mutta kaiken kaikkiaan tulos oli aika sellainen kun mä toivoinkin ja pelko siitä että Noppa ei selviäisi testistä oli turha..

Mä pyrin saamaan testin videon nettiin ja linkin tänne kunhan osaan..