Mä torstaina tein A treenin omille treeniryhmilleni, kun Mari oli kipeänä.. Anna kävi sen kouluttamassa, mutta mun jäi häiritsemään miten mun pojat selviytyiosi kyseisestä treenistä ja niinpä rakensin sen pe halliin.. Tosin renkaan korvasin ihan perusesteellä, koska se vaatii vielä Rokin kanssa  niin paljon tarkuutta..

Rokin kanssa tehtiin ensin 1-9 pätkää ja ongelmia riitti   Sen vauhti on sen verran kova että se helposti ajautui ohi kakkosesta eli mun piti olla tosi tarkkana sen kanssa.. Mä yritin ensin tehdä putkeen lähetyksen niin että mä lähetin Rokin umpikulmaan ja vasta sen jälkeen juoksin, mutta silloin mä olin toivottoman myöhässä takaakierron suhteen eli ei hyvä.. Parhaaksi systeemiksi osottautui se että mä heitin Rokin kakkoshypylle ja lähdin juoksemaan kohti putkea ja tein persjätön niin että Rokki siirtyi mun oikealle puolelle ja sit putken kohdalla näytin sille putken.. (oiskohan tällekin ohjaukselle joku fiksumpi nimi)

5-8 väli sen sijaan onnistui tosi hyvin, mä käänsin ilmeisesti poispäin käännöksellä Rokin 7 esteeltä ja se kääntyi nätisti putkeen.. Rokki pysyi tosi hyvin hanskassa ja ei yrittänyt tässä suorittaa ylimääräisiä esteitä.. Sen sijaan 8-9 väli oli sille tosi vaikea.. Vaikka mä kuinka huusin niin se meinasi aina kääntyä putkelta oikealle.. Toistoja tarvittiin paljon ennenkuin se tajusi yhdistää mun huutamisen siihen että voi kääntyä vasemmallekin

Sen jälkeen oli Siipin vuoro ja me tehtiin koko 1-18 pätkää.. Siipin kanssa mä tein 2-3 väliin valssin, takaakiertoon ehtimisessä ei ollut mitään ongelmaa, mutta 6 esteen jälkeen se oli vaikea saada vietyä seiskalle.. Se vaan yritti suorittaa renkaan paikalla olleen esteen.. Sille sen sijaan putkesta oikeaan suuntaan kääntyminen ei ollut vaikeaa.. Loppuradankaan suhteen Siipillä ei suurempia ongelmia ollut tosin 17 este aiheutti hidastumista..

Rokki pääsi taas vuoroon loppuradan eli 9-18 suhteen.. Tää taas sujui Rokilta tosi hyvin.. Takaakierrothan on aina sujuneet siltä hyvin eli sikäli ei ihme.. Ja se suorastaan syöksyi 12 putkeen vaikka ei nähnyt sitä.. Eli siis sokeat putkikulmat on sillä hyvin treenattuna.. 13 esteelle jaakotus käänsi sen hyvin A:lle ja kun se pysähtyy nätisti kontaktille ei takaakierrossa ollut ongelmia.. Tosin 15-16 välissä mun piti antaa Rokille paljon enemmän tilaa ja olla lähellä 21 estettä jotta se haki nätisti A:n..

Sen jälkeen Siipi teki toisen radan eli esteet 20-30 (mä en itseasiassa treeneissä huomannut että siellä oli vielä esteet 31-32) 21- 22 väli meni jaakotuksella hyvin ja Siipi haki omatoimisesti 24 esteen jälkeen A:lle Mä tein persjätön kun Siipi oli kontaktilla 25-26 välissä, jolloin takaakierto onnistui 28 ohjasin 21 puolelta ja se myös sujui..

Lopuksi vielä tehtiin Rokin kanssa sama pätkä, jaakotus toimi myös Rokilla, mutta 24 esteen jälkeen se ei oikein hahmottanut A:ta ja lähtenyt sitä kiipeämään.. Avuksi tuli A:n harjalle laitettu pehmolelu, jolloin se haki paremmin A:n ja lopuksi se onnistui myös ilman lelua.. Sama persjättö onnistui kun rokki istui kontaktilla ja putkeen lähetyksessä ei ongelmaa.. 28 esteen kierrossa ei ollut ongelmaa, mutta kun mä kierrätin sen 21 esteen puolelta oli suuria ongelmia päästä A:lle kun kulma oli huono..A:lle ohjaus toimi paremmin kun koira kiersi 28 toiselta puolelta..

Ratatreenin lisäksi Rokki otti yksittäisinä esteinä keppejä, joissa saimme ekaa kertaa onnistuneita suorituksia vaikka mä käännyin menosuuntaan.. treenien loppuvaiheessa on ehkä helpompi treenata keppejä kun koira ei käy niin kuumana ja nopeana.. vahinkokin meinasi käydä, keinu oli lähellä keppejä ja kun oltiin palaamassa uuteen keppiyritykseen m'ä tajusin että nyt se meni keinulle.. Onneksi kerkesin sanoa odota ja sen luo ennenkuin keinu keikkasi ja saatiin onnistunut keinu.. Tää olikin eka kerta kun koiruus teki keinua.. No tehtiin sitten muutama toisto keinulla ja ainakaan sitä keinun pettämistä koira ei pelkää.. Sen verran mä varmistin ettei keinu päässyt rämähtämään..

Lopuksi tehtiin vielä välistävetoja Rokin kanssa jotka olivat jääneet kaivamaan.. Niiden kanssa oli taas vääntämistä.. Mä totesin että ne toimii paremmin jos koira on oikealla, niin saatiin kolme estettä suoritettua.. Kovan taistelun jälkeen saatiin myös kaksi estettä tehtyä vaikka koira oli vasemmalla..