Ensin kehitin treenin sen mukaan miten esteet oli edellisten treenaajien jäljiltä jäänyt ja siitä tuli allaolevan kaltainen..

Rokilla ei ollut mitään vaikeutta mennä A:lle vaikka putki oli A:n alla.. ja kontaktit oli tänään hyvät.. Jostain syystä Rokille oli vaikeuksia osua 4 esteelle, se yritti tulla esteen ja mun välistä, mutta vastaisella kädellä saatiin kohta onnistumaan.. Myös välistä vetojen kanssa piti keskittyä kunnolla, sen sijaan putkeen lähetys oli hyvin hallussa.. Loppuradassa ei Rokin kanssa ollut ihmeellistä..

Siipikin meni koko radan nätisti ja virheettömästi, mutta jotenkin kun sen kanssa teki Rokin jälkeen rataa se tuntui toivottoman hitaalta.. Ehkä se myös oikeasti oli hitaampi kuin normaalisti..

 

 

 

 

Tämän radan jälkeen rakensin sitten lyhyenn pätkän, joka oli ASB-lehdestä.. Kummallekaan koiralle ei ollut vaikeaa ohittaa 4 estettä vaan ne hyvin seurasivat liikettä 2 esteelle.. 4 esteelle viennin mä leijeröin molempien kanssa, ei ongelmaa.. Myös 9-10 kulma säilyio hyvÄnä ja pussi ei kutsunut kumpaakaa..

Kaiken kaikkiaan treeni oli yllättävän helppo, molemmille jo ensi yrityksellä puhdas ja sujuva rata..

 

Ratojen jälkeen tehtiin vielä Rokin kanssa keppejä, mä pystyn jo ohjaamaan kepit niin että mulla on katse menosuuntaan, tosin pari ekaa toistoa pitää vielä toistaiseksi tehdä peruuttamalla, jotta koira muistaa mitä me oltiinkaan tekemässä.. Myös käsiohjausta mä olen selkeästi vähentänyt, peruuttaessa sitä ei tarvita ollenkaan.. Mutta treeniä kepit tosiaan vaatii vielä paljon..

Lisäksi mä testasin mitä Rokki tekee, jos rengas nostetaan maksiksi.. No se hyppäsi sen nätisti, eli se on selvästi hahmottanut mitä rengas tarkoittaa.. Sen jälkeen tehtiin tiukkoja käännöksiä minirenkaan jälkeen, jaakotus renkaalle toimi hyvin ja Rokki teki tiukan käännöksen.. Kertaalleen mun huono ohjaus sai Rokin tekemään takaakierron renkaalle, tosin sitä ei tarvitsisi oppia sillä kisoissahan renkaalle lähestyminen on aina "suora"