Tällä kertaa myös Rokki pääsi mukaan Saviojan treeneihin.. Nopan oli tarkoitus lähteä sen kaveriksi, mutta ovella mä vielä vaihdoin sen Siipiksi kun Noppa vaikutti jotenkin väsyneeltä..

Tehtiin alla oleva rata Siipin kanssa ensin niin kuin mä olin suunnitellut ohjauksen.. Tuloksena hidas, mutta puhdas rata.. Sen jälkeen pohdittiin miten sitä saa nopeutettua ja varsinkin alussa nopeutus toimi hyvin.. Esteiden 3, 4 , ja 5 jälkeen mä tein persjätöt, joka sai kaarrokset hyviksi ja vauhdin paremmaksi.. 9 esteeltä mä en enää vienyt koiraa nenästä pitäen keinulle vaan vaihdoin keinun ja keppien väliin ja vedätin taas vauhdikkaasti.. Tosin tässä ohjauksessa oli hieman hankalaa se että Siipi meinasi pariin otteeseen hyökätä A:lle.. 13 este suoritettiin niistolla ja koiran ollessa takaakierrossa mä liikuin voimakkaammin kohti puomia.. Tääkin onnistui hyvin.. Vielä yksi persjättö 16-17 väliin ja vauhtia oltiin saatu huomattavasti lisää.. Lopuksi treenattiin vielä Siipin kanssa whisky-leikkausta..

Sen jälkeen oli Rokin vuoro, ensin yritin ohjata alkuradan niin että tekisin 5-6 väliin valssin, mutta se ei onnistunut mitenkään.. Mä olin auttamatta myöhässä.. Kahden käden sylkkärillä se saatiin onnistumaan.. Myös 8-9-10 kohta oli vaikea.. Mun oli pakko varmistaa 9 este ettei Rokki kiertänyt sitä kokonaan ympäri, jolloin mä olin myöhässä 10 ohjauksen kanssa ja koira meinasi ajautua ohi esteestä.. Keppejä me ei tehdä vielä radan osana, 13 esteelle niisto onnistui, 14 piti odottaa Rokkia jotta se ei taas kiertänyt koko estettä.. Puomin alastulo oli ongelmallinen, putki selvästi häiritsi sitä.. No pe treeneissä keskitytään taas kontakteihin.. Persjättöä mä en kerinnyt tekemään ennen rengasta mutta yllättävän hyvin Rokki kesti takaaleikkauksen renkaalle..

Lopuksi vielä kokeiltiin Rokin kanssa alkurataa persjätöillä samoin kuin Siipin kanssa.. Se oli pirun hankalaa, mä tunnuin olevan koko ajan myöhässä.. Anne tosin kehui että Rokki tulee nätisti käteen persjätöissä.. Ehkä mä olen saanut sen hallittavuutta taas paremmaksi.. Rokin kanssakin tehtiin whiskykäännös joka oli ihan jees..