Sunnuntaina oli sitten vuorossa Siipin ja Siran agikisat, startteja oli molemmille 2 tosin mua vähän harmitti etten ollut Siipiä ilmoittanut sille ekallekin hyppyradalle, kun se oli niin kivan oloinen..

Ekalla radalla Siran kanssa oltiin melkein loppuun saakka kiinni nollassa, jostain kumman syystä se kieltää puomin jälkeisen esteen. Mä en ainakaan see selvää tosta videosta mistä se johtuu.. Muuten rata oli varsin kiva, kepit Sira haki tosi nätisti ja kiellosta huolimatta se alitti ihanneajan 8 sekunnilla

www.youtube.com/watch

Siipi ei virheitä ekalla radalla tehnyt ja kontaktitkin ehdin varmistelemaan, tulos sille 0 ja ihanneaika oli sen verran löysä että se alitettiin.. Nyt Siipillä on siis jo 3 nollaa SM-kisoja varten.. Muutenkin Siipin vire oli hyvä molemmilla radoilla, me otettiin tahalleen lentävät lähdöt koska ne selvästi sitä nopeuttaa.. Toisella radalla näkyy hyvin kun Siipi käy kierroksilla ennen lähtöä ja komentaakin mua

www.youtube.com/watch

Siran toisella radalla tulos oli Hylly.. Jostain syystä se livahti A:lle eikä mennyt putkeen. Tässäkin A inhottavasti peittää virheen joten ihan tarkkaa en näe minkä virheen tein, todennäköisesti mä enemmän oletin kun ohjasin Siraa.. Virheen jälkeen tuli aika hyvä pätkä rataa, erityisen tyytyväinen olin tohon ohjaukseen keppien jälkeen.. Mä uskalsin luottaa Siraa ja vedätin sitä niin että pääsin kiertämään sisäkautta nuo esteet ennen putkea ja se teki sen että mulla ei ollut mitään ongelmia ton putken pään suhteen.. Puomilta Sira sen sijaan hyppäsi eikä pysähtänyt ja loppuradan ohjaus oli myöhässä joka aiheutti kaarteita.

www.youtube.com/watch

Siipin toinen rata oli ihan jees.. A:lta putkeen ja putkesta kepeille viennit eivät olleet hyviä ja kaarrosta tuli.. Puomilta Siipi loikkasi vitosen arvoisesti ja lisäksi se aiheutti myös sen että mä olin loppuradasta myöhässä.. No tulos 5 + yliaikaa 1,27 sekuntia, mä en oo ihan varma oisko noilla pienillä kaarroksien pienetämisillä saanut yliajan pois..

http://www.youtube.com/watch?v=mTPyf3IHZfw

 

Kisoista käväisin sitten ensin kouluttamassa pentuja.. Aiheena oli putkelle lähestymiskulmat. Pentuja oli paikalla vain kolme joten saimme oikean tehotreenin. Harjoittelimme sekä erilaisia lähetyskulmia että takaaleikkauksia suoralle putkelle. Erityisesti noi takaaleikkaukset tuntuivat olevan uusi ja hankala juttu, mutta targetilla saimme treenit onnistumaan..

Tässä välissä kerettiin sentään käymään kotona mutta illalla oli vielä Siipin ja Siran treenit