Eli flattileirillä kerittiin myös kahtena iltapäivinä harrastaa Agilitya Hevin kanssa.. Päivällä oltiin aina tehty tokoa ja kyse oli leirin lopusta eli pieni ruskea oli aika väsy.. ja se ilmeisesti sopii hyvin Heville..

Ekalla kerralla tehtiin kahden hypyn eteenmenoja, jotka sujuivat ilman välihaukkuja sekä putki hyppy ja hyppy putki yhdistelmiä, joissa putki oli suorana. Näissä myös Hevi eteni hienosti. Paikallapysyminen oli mahdotonta mutta saatiin siihenkin vinkkiä.. Eli kun heviä pitää kiinni kaulapannasta se yrittää kovasti eteenpäin ja sitten kun siitä päästää irti sillä katkeaa hetkeksi ajatus ja se saattaa lähteä sittenkin hakeutumaan kohti mua.. Mutta kun mä laitan käden eteen ja odotan että se lopettaa nojaamisen kättä vasten ja pysyy hetken paikallaan (tosin varmistaen että saan sen kiinni jos se lähtee) se jotenkin kokoaa keskittymisensä paremmin.. Tätä siis käytetään jatkossakin, siihen että saadaan paikallaolo siirrettyä agikentälle menee varmasti vielä aikaa..

Lisäksi tehtiin kontakteja ja ilokseni tajusin että kotitreeneistä on ollut hyötyä, se osaa hakeutua niin puomilla kun a:llakin itsenäisesti omaan kohtaan. Katse siirtyy ajottain targetille, mä nimittäin palkkaan sen nykyään niin että joka toinen/kolmas kerta se saa vapautuksen targetille ja muut kerrat palkkaan suoraan kontaktille.. Mutta tätähän ei voi treenata liikaa..

Toisena päivänä tehtiin sitten rataa missä oli mutkaputki, hyppy ja suora putki. Jos koira oli koko ajan mun vasemmalla puolella ei radassa ollut ongelmia, mutta kun yritettiin niin että mä lähteän koiran kauempaa putkeen ja teen persjätön mutkaputken jälkeen ja ohjaan kaksi vikaa estettä koira mun oikealla puolella alkoivat ongelmat.. Ensinnäkin persjättöön oli vaikea ehtiä ja lisäksi jotenkin oikealla puolella koira on paljon epävarmempi.. Eli siis jatkossa pitää muistaa treenata enemmän tätä puolta.