Sunnuntaina aamusta suunnattiin seuranmestaruuskisoihin omalle kentälle.. Mukaan lähti kaikki kynnelle kykenevät koirat, Noppa hylättiin äitille kun sen kanssa ei uskalla tehdä edes seniori-agilitya..

Hevi osallistui möllimölli-luokkaan, joka sekin oli aivan liian vaikea.. Me ollaan treeneissä tehty yleensä sellaista 3-4 estettä ja nyt oli kymmenen esteen rata.. Eka yritys oli ihan katastrofi kun alkusuora oli 3 hyppyä ja mutka putki ja kun Hevin kanssa piti lähteä samaa matkaa.. No kun mä olin toivottomasti jäljessä niin tietenkin mikään ei sujunut ja koira turhautui.. Toinen yritys oli sentään paljon parempi kun laura piti Heviä kiinni lähdössä, putkeen saakka mentiin täysillä, mutta sitten mä olin myöhässä seuraavalla suoralla (kaksi hyppyä ja putki) ja kun mä olen myöhässä se aiheuttaa sen että koira hermostuu.. No maaliin päästiin ja virhepisteitä ei laskettu cool

Siipi pääsi myös senioriluokkaan, rata oli helppo, pikkuisen vaikeampi kuin Hevin rata (myös möllit tekivät kyseisen radan).. Siipillä oli hauskaa ja käytiin hakemassa sen kanssa hidas nolla.. Oltiin luokan hitaampia ja nuorimpia.. No Siipistä kyllä näkee sen ikääntymisen aika hyvin.. Siipi kävi vielä lauran kanssa pyörähtämässä radalla, oli kiva nähdä kuinka onnellinen se oli kun sai vähän tehdä vielä Agia..

Sirakin starttasi kisaavissa. Rata oli helppo, mutta vauhti ei Siralla ollut kohdallaan, oisiko pitkä odotus aiheuttanut sen.. Ekalla yrityksellä Sira hyppäsi puomin alasmenon ohitse ja mä jäin sitä hämmästelemään ja se meni pituudestakin ohi.. Tuloksissa jostain syystä on HYL, vaikka mä luulin että se ois ollut kymppi.. Toinen rata saatiin tehtyä nollaksi, ihan kiva rata vaikka vauhti olisi voinut olla parempi.. Tällä vauhdilla sijoitus oli 4.

Kotona kerkesin olla alle tunnin kun piti lähteä kouluttamaan.. Ekaa kertaa olin kouluttamassa uusia ryhmiä ja sekä jatko1 että pentu ryhmät vaikuttivat mukavilta..

Kouluttamisen jälkeen oli vielä kaveriporukan treenit, Sira oli jäänyt lepäilemään mutta Hevi oli mukana.. Kaikkein positiivisinta treeneissä oli että Hevi suostui ekaa kertaa istumaan radalla ja mä pystyi kiertämään ekan hypyn ja palkkaamaan sen.. Sehän on istunut ihan nätisti tokokentällä, mutta kai sillä jotkut herneet loksahtivat paikoilleen kun se tekee sen nyt myös treeneissä.. Lisäksi treenattiin pätkiä tuosta möllimölliradasta, pienissä pätkissä se tuntui onnistuvan, mutta kun yhdistetään todella nopea koira, joka ei irtoa vielä tarpeeksi eikä hae itsenäisesti esteitä ollaan ongelmissa..