Tiistaina käytiin Hevin kanssa kentällä treenaamassa ennen mun sählytreenejä.. Otettiin sellaista Savikon neuvomaa sivuttaisirtoamistreeniä, jossa koira jätetään 1 hypyn taakse ja itse asetutaan ensin kiinni 2 hyppyyn ja toisto toistolta siirrytään kakkoshypyn linjassa poispäin hypystä.. Päätin tehdä ensin vaan "helpommalla" eli oikealla puolella treeniä ja ihan hyvin edistyttiin, mä pääsin varmaan n 60 cm päähän siivekkeestä ja silti hevi suoritti hypyn hyvin.. Ensi kerralla pitää ottaa sitten toisen puolen treeniä..
Hienoa oli myös se että Hevi ei noussut kertaakaan vaan pysyi nätisti istumassa, vaikka kentällä oli kaksi muutakin koirakkoa treenaamassa.. Ehkä toi paikallaolo rupeaa onnistumaan jos häiriötä ei ole liikaa.. hevi ei myöskään paineistunut vaikka mä en aina palkannutkaan sitä..
Sen jälkeen tehtiin puolikasta vauhtiympyrää.. Eli ensin mutkaputki, sitten kaksi hyppyä suoraan ja sitten toinen mutkaputki.. Tää sujui myös erittäin hyvin ja vauhdikkaasti..

Keskiviikkona oltiin sitten Siran kanssa Heinosen Annan koulutuksessa. Itse rata oli kivanoloinen, tosin keppikulma oli hankala ja kun mä päätin olla luovuttamatta niin sitähän sitten hinkattiin.. Alla myös video treenipätkistä, ihan kaikki ei videolla näy (mutta hyvin näkee missä on ongelmaa)
Ekalla kerralla puomiputki-ansassa Sira meni putkeen puomin sijaan, syynä oli selkeästi se että mä en antanut sille tilaa suorittaa estettä vaan lähdin liian aikaisin liikkeelle.. Kepeille vienti oli pirun vaikea sitä varmaan oikeesti tehtiin kymmeniä kertoja.. Mikään ei tuntunut ensin auttavan, Anna kokeili että jos se kävelisi Siran vieressä, mistä ei ollut mitään apua.. Lopulta apu löytyi siitä kun Anna oli keppien toisessa päässä ja palkkasi Siran kerran siitä että se pujotteli loppuun saakka eikä kääntynyt kakkosvälissä ympäri niin sen jälkeen oli helpompi löytyy kepeille.. Keppien jälkeen ei virheitä tullut, mutta putken jälkeen takaakierrossa mun ohjaus oli myöhässä ja seuraavalla kerralla todettiin että valssi oikeastaan sopii siihen paremmin kun ei tarvi ehtiä niin lähelle estettä ja se linjaa paremmin seuraavalle esteelle.. Vikaksi yritettiin vielä tehdä muka nollarata.. No tietty me sössittiin kepit ja sit mä nyt tosta videolta hyvin näen miksi keppien jälkeen se syöksyi putkeen.. Käsi nousi aivan liian ylöäs ja rintamasuunnan kääntö oli myöhässä.. No lopulta sekin kohta saatiin sujumaan..

https://www.youtube.com/watch?v=0snY12dcGgg

Hevi oli myös mukana treenipaikalla, lähinnä otettii häiriötokoa kun muut treenasivat.. Seuraaminen Hevillä on paljon vahvempaa kun paikallaistuminen.. Kun se seuraa sitä ei haittaa paljoa sivussa haukkuvat koirat tai radalla oleva koira, mutta istuessa se pari kertaa nousi.. Tosin mä olen tyytyväinen siitä että mä pystyin nousemisen jälkeen palauttamaan se takaisin istumaan ilman että se siitä otti paineita.. Ehkä se jo ensi  maanantaina istuu siellä Malmin hallissakin smiley