Eilen oli taas agilitytreenit, mukaan pääsivät Noppa ja Rokki.. Rokin kanssa oli tarkoitus tehdä vaan jotain pientä sivussa, mutta kun aikaa jäi niin Rokki pääsi tekemään hieman rataakin..

Alla oleva kuva oli Nopan harjoitus, teemana oli vippauksia ja kääntöjä.. Lisäksi opeteltiin meille uutta ohjausta "Japanilaista".. Mä meen kyllä ihan sekaisin näiden uusien ohjauksien kanssa.. Kakkosesteen kohdalle oli tarkoitus tehdä eka japanilainen, eli koira otettiin vastaan kakkosesteen takaa niin että selkä oli koko ajan esteelle päin, tässä esteellä kyseinen ohjaus ei toiminut Nopan kanssa, koska se ei lähde hyvin liikkeelle jos mä olen paikoillaan.. Niinpä me vikoilla kerroilla tehtiinkin saksalaisella tuo kohta joka toimi vauhdikkaammin..

Esteet 4-7 tehtiin vippauksilla, Noppa kääntyi tosi tiukasti kun ohjasin sitä vippauksilla, ongelmana vaan oli häntä joka meinasi tuoda riman alas.. Lisäksi mulla oli hankaluuksia hahmottaa omaa liikkumista, koska me ei oltu myöskään vippailuja tehty pahemmin aikaisemmin.. 8 esteen kohdalle tehtiin sitten radan toinen japanilainen, joka kyllä onnistui hyvin tuohon paikkaan..Noppa kääntyi tosi tehokkaasti putkeen..

10-11 väliin tehtiin valssi ja sillä tavalla mä kerkesin hyvin takaakiertoon.. 13 esteelle taas jaakotus joka käänsi koiran vauhdilla kepeille.. Keppien jälkeen persjättö ja putkeen lähetys.. Este 20 meiltä puuttui ja 19 esteen jälkeen suoritettiin suoraan eteen esteet 2 ja 1. 18-19 välin mä jäin putken puolelle estettä, se veti hyvin koiran takaisin päin 19 esteeltä..

Kaiken kaikkiaan mä olin tyytyväinen Noppaan, Annekin sanoi että jos koira liikkuisi näin kisoissa kaikki olisi hyvin.. No sehän oli jo tiedossa..

Rokin kanssa tehtiin takaakiertoja esteelle ja sen jälkeen se pääsi aina palkaksi putkeen.. Mä pystyin lähettämään sen takaakiertoon yllättävän kaukaa, jopa n 2 m irti siivekkeestä.. Ja kun palkkana oli putki se teki kierron tosi tiukasti eikä yrittänyt yhtään kiertää koko estettä.. Sen jälkeen päästiin radalle, tosin meidän rata oli 1 - 12 - 19 - 18 - 7 putken toinen pää - 5 - 9 - 11 -2 -13.. Eli siis aika suoraviivainen rata..

Aluksi Rokin kanssa oli ongelma 19-18 väli, se meinasi kiertää koko 18 esteen, mutta kun mä jäin tarpeeksi jälkeen ja annoin sille tilaa se onnistui.. Myös seiska putkelle meno oli vaikea, kun Rokki ei oikein osaa vielä takaaleikkauksia.. Loppurata sujui suhteellisen hyvin, tosin toisen putken jälkeen mä meinasin jäädä jälkeen ja me yritettiinkin treenata irtoamisia Annen kanssa.. Tosin Rokki ei oikeastaan ollut kiinnostunut Annesta vaikka sillä oli pallo.. Irtoamistreeniä tosiaan Rokki tarvitsee pitäisi vaan saada joku varmistamaan palkkaa, sillä jos me treenataan kahdestaan se saattaa saada palkan siitä että se ohittaa esteitä..

 

 

Kotona tehtiin vielä Siipin kanssa vähän Tokoa eli siis hinkattiin kaukoja.. Se sai noin puolet iltaruuan nappuloista sillä että teki seisomisesta istumisen oikein niin että mä olin lähellä ja tänään oli selkeästi enemmän oikeita istumisia.. Lopuksi se sai vielä loput nappulat takapalkkana niin että mä olin parin metrin päässä ja se istui nätisti ekalla kerralla taaksepäin oikein.. Eli siis treeneistä on apua