Viime kertaan verrattuna mulla oli aivan erilainen Siipi kokeessa.. Viimeksi se oli perässävedettävä lahna, nyt yltiösosiaalinen häslä.. No tää oli kyllä parempi vaihtoehto mun mielestä, tosin pisteet molemmissa kokeissa oli ihan samat.. Valitettavasti videokuvaa kokeista ei saatu kun joku oli unohtanut muistikortin koneeseen eilisen kuvansiirron seurauksena..

Koe alkoi paikallamakuulla, jostain syystä Siipi oli erittäin hidas menemään maahan, tuomari luuli jopa että mä annoin tuplakäskyn. Asento oli suora, paikallamakuu sujui ja istumaan nousu oli hyvä. Arvosana tästä 8.

Seuraaminen oli sitten aika huonoa Siipiksi. Ajottain se seurasi ihan kivastoi, mutta ongelmana oli perusasennot. Ehkä yksi perusasento tuli itsestään, muutaman kerran mä sain sen istumaan ottamalla paikalla askelia ja muutama jäi kokonaan puuttumaan. Lisäksi tuomari huomautti mun vasemman käden käytöstä, se vaikutti lisäavulta. Arvosana 5½.

Istumisessa seuraamisen yhteydessä valmisteleva seuraaminen oli huono, musta Siipi istui ihan ok nopeudella, mutta siinäkin tuomari olisi halunnut olevan enemmän vauhtia. Tulos 8.

Luoksetulossa Siipi oli kutsumisvaiheessa jotenkin oudon näköinen (pälyili ihan väärään suuntaan), joten mä kutsuin sen normaalista poiketen "Siipi täällä" käskyllä luokse, kun normaalisti en käytä nimeä.. No Siipi tuli erittäin vauhdikkaasti (en muista koska olisin viimeksi nähnyt sen juoksevan noin kovaa) luokse mutta jätti sitten seisomisen tekemättä ja mä en edes tajunnut sitten käskeä sitä maahan.. Tästä siis eka nolla, vaikka luoksetulo on yleensä kuulunut meidän helppoihin liikkeisiin.

Ruudussa Siipi lähti laukaten suoraan keskelle ruutua ja seisominen ja maahanmeno onnistui ekalla käskyllä. Tosin seuraamaan kutsumisessa se ennakoi joko mun päänkäännöstä tai sitten liikkeenohjaajan käskytyksestä ja aavisti seuraamaan tulon. Tuomari oli taas sitä mieltä että sekä ruutuun meno että seuraamaan tulo olisi pitänyt olla nopeammat. Tuloksena tästä 7½

Noutamisessa esteen yli, mä mokasin heiton vähän liian oikealle ja Siipi kiersi takaisintullessa esteen vaikka mä yritin antaa sille hyppy-käskynkin. Tätä pitää siis treenata vieläkin enemmän. Ei otettu luovutusta ollenkaan kun mä en halunnut ruveta vänkäämään sen kanssa..

Metallinoudossa itse nouto onnistui mutta palautus oli kamala. Ensin se pudotti kapulan mun eteen, nosti käskyllä ja jäi seisomaan eteen, siitä luovutus ja käskyllä sivulle, jossa se istui vasta toisella istu käskyllä.. Tää liike ärsytti sen takia että me ollaan treenattu hirveesti tota sivullepalautusta (tosin puukapulalla mutta kuitenkin) ja silti se ei suju kokeissa. Tulos tästä oli 5.

Tunnarissa Siipi teki mun mielestä hyvän suorituksen muuten, mutta sivulletulo oli hidas, tosin se onnistui mikä tuntui hyvältä. Pisteitä tuli 8, tuomari rokotti ton sivulletulon lisäksi vauhdista.

Kaukoissa Siipi ei jostain syystä noussut istumaan alussa ei vaikka annoin kaksi käskyä, lisäksi seisomisesta istuminen onnistui vasta tokalla käskyllä. Tekniikka pysyi suhteellisen hyvin kasassa, seisomisesta-istumaan nousussa se liikkui ehkä n 5 cm. Arvosana tästä 7.

Kokonaisvaikutus oli 7, tuomari olisi halunnut lisää vauhtia koiralle. Samalla myös mä päädyin siihen että tälle tuomarille ei Siipiä kannata enää viedä. Se kun ei tee liikkeitä tarpeeksi sähäkästi ja tuskin nyt enää tässä iässä pystyy asiaa korjaamaan..

Yhteensä pisteitä oli 185, eli ei tulosta tälläkään kertaa..