Oli taas vuorossa vapaatreenien aika.. Rakensin alla olevan piirroksen, josta noita numeroita on ehk'ä vähän hankala erottaa kun sama este suoritetaan niin monta kertaa..

Rokin suhteen oli helppo kun se irtosi hyvin putkeen ja mun ei tarvinnut olla kuin putken toisella suulla sitä lähettämässä.. Niin se ampaisi putkeen.. 3-4 väli sylkkärillä toimi paljon paremmin kuin peilikuva 8-9 väli, jossa Rokki meinasi pyörähtää väärää kautta ympäri.. Rokille on siis helpompi pyöriä vastapäivään kuin myötäpäivään.. Pitää siis ilman esteitä treenata tuota myötpäivään menoa.. Tämän ylimääräisen pyörähdyksen vuoksi mä olin jäljessä jatkossa ja se meinasi aiheuttaa sen että Rokki syöksyi 11 jälkeen lähempään päähän putkea..

13-14 väli sujui hyvin jaakotuksella tiukkana ja sitten kerkesi aloittamaan 14 valssin ajoissa ja taas 15-16 väliin jaakotus.. Rokilla tosin toi este ei ollut okseri vaan ihan tavallinen hyppy.. Myös toiseen suuntaan ohjaukset oli samat ja hyvin sujui..

Nopan kanssa radalla ei ollut suurempia ongelmia, sitä piti ehkä saattaa askel-kaksi pidemmälle kuin Rokkia, mutta se kuitenkin irtosi suht hyvin ja mä kerkesin jatkoohjauksiin.. Okserille onnistui jaakotus hyvin, kaari oli pieni ja rimat pysyi ylhäällä..

Siipin kanssa oli ehkä eniten ongelmia, se kun ei irtoa kunnolla putkeen (ei sokko eikä edes vaikka putken suu olisi näkyvillä) eli mun piti saattaa se melkein puoleen väliin putkea tai muuten se keksi suorittaa "putken ylihypyn" putken sijaan.. Tää saattaminen taas aiheutti sen että mulla meinasi tulla kiire.. Jännää oli että putkelle lähetys oli erilainen ei puolilta eli tuosta 6 esteeltä se irtosi paljon paremmin kuin 11 esteeltä.. Lisäksi Siipin kanssa oli ongelmaa 8-9 välin ohajuksessa, se pyörähti tosi helposti väärää kautta ympäri ja sitä piti hioa kunnolla.. Okserille jaakotus onnistui myös Siipiltä hyvin..

Lopuksi tehtiin vielä kaikkien kanssa koko rata kellotuksella.. Siipi oli selkeästi hitain, aika oli yli 50 sekuntia, vaikka suoritus oli virheetön ja linjat olivat hyvät.. Ainakin putkeen lähetyksissä se hävisi muille selvästi kun se ei syöksynyt kun tuulispää putkeen..

Noppa tuli toiselle sijalle ajalla 46, Noppa voitti Siipin lähinnä putkeen irtoamisten takia, käännökset oli Nopallakin tosi tiukat.. Tosin molemmista flateista huomasi että tiukat käännökset hidastavat niitä ja sen jälkeen kestää ennekuin ne pääsee taas vauhtiin..

Lauman keskisen kisan voitti Rokki, tosin se ei saanut ekalla yrityksellä puhdasta rataa vaan vasta toisella.. Rokin aika oli pikkuisen reilut 40 sekuntia eli se oli 10 sekkaa Siipiä nopeampi..   Ei siis mikään ihme että musta tuntuu siltä että mä en pysy sen perässä.. Toivottavasti kuntoilukuuri auttaa, mä oon nyt jo 3,5 viikkoa onnistunut tässä kaksi lenkkiä viikossa tahdissa treenien lisäksi..

Lopussa tehtiin sitten vielä yksittäisi esteitä Roksun kanssa.. Nyt Rokki osaa jo keinunkin ilman avustusta, se ei oikeastaan reagoinut pamahdukseen ollenkaan vaan teki keinun ihan samalla tavalla ilman apua.. Sillä ilmeisesti on niin kiire sinne loppuasentoon että pienet pamahdukset ja keinun heilumiset ei haittaa.. Kepeissä tehtiin ekaa kertaa niin että mä en enää peruuttanut, mutta kepit on nykyisin sit ainoa este mitä me ei tehdä radan osana.. No se tuskin haittaa toukokuussa alkavia treenien suhteen..