Tänään oltiin taas Hevin kanssa tokoilemassa ohjatussa tokossa.. Tää oli neljäs kerta ja enää yksi kerta on jäljellä. Sit pitää taas miettiä missä sitä seuraavaksi treenaisi.. Toi ryhmä on ollut hyvä ja Hevi on kehittynyt älyttömästi häiriön siedossa. Nyt mä olen viimeiset kaksi kertaa pitänyt sitä suurimman osan tunnista vapaana kun se ei yritä karata minnekään ja mä olen niin kömpelö jos käsissä on hihna ja naksu.. smiley

Alkuperäinen tavoite oli kokeisiin alkuvuodesta ja tällä hetkellä näyttää siltä että tavoite voi täyttyä, seuraavaksi vähän kehitysaiheita..

Paikallamakuun suhteen mun pitäisi joko ruveta treenaamaan huomattavasti enemmän tai sitten luovuttaa vaatimuksesta että lonkka-asentoa ei saa ottaa.. Lonkka-asennossa Hevi kyllä makaa jo rivistössäkin reilun minuutin eli sen kehittäminen kahteen minuuttiin ei oo ongelma.. Suorassa se pysyy vähän viretilasta ja tuurista riippuen sekunnista hurjaan 15 sekuntiin, jonka jälkeen lysähtää lonkkaan.. Mä saan kyllä korjattua tönäisemällä sen takaisin kunnon asentoon. Ehkä mä vielä katson kaksi viikkoa ja jos tää ei rupea kohenemaan niin sitten tyydytään lonkkaan toistaiseksi..

Seuraaminen rupeaa olemaan hyvin hallinnassa ilman käskytystä. Hevi osaa seurata nätisti oikeassa paikassa, käännökset on hyviä. Juoksussakaan se ei enää hötkyile.. Ennen koetta pitäisi saada käskytettyä seuraamista niin että näkisi ettei Hevi reagoi käskytykseen niinkuin Rokki teki.. Tietenkin myös seuraamisen kestoa olisi hyvä pidentää. Niin ja hihna seuraamista pitäisi treenata, mä kun en osaa käsitellä hihnaa.

liikkeestä maahanmeno toimii nykyään ilman käsimerkkiä, tosin mun pitää vielä hieman hidastaa kävelyvauhtia käskynanto kohdassa. Kun Hevi on mennyt maahan se pysyy siellä hyvin.

Luoksetulossa ongelmana on sivulletulo, joka vaatii vielä pienen käsiavun.. Hevi pysyy hyvin (tosin käskytettynä ei olla tätäkään kokeiltu) ja vauhti on ainakin riittävä smiley

Liikkeestä seisominen on valmis liike. Käsiapua ei ole ja mä voin jatkaa matkaa ja palata luokse ilman ongelmia.

Hyppy on vielä vähän kesken. Ei olla tehty hyppyä kuin kahdella laudalla eli hyppyä pitäisi jossain vaiheessa korottaa. Hevi hyppää tosi nätisti käskyllä yli ja pysähtyy seiso käskyllä. Vielä Hevi ei meinaa pysyä paikoillaan kun mä palaan sen luo, eli sitä pitää treenata

Eli aika hyvällä mallilla ollaan, kunhan noi pikkujutut saadaan hiottua on vielä palkan satunnaistaminen. Tällä hetkellä mä olen palkinnut namilla joka liikkeen jälkeen, mutta Hevi onneksi nauttii aika paljon ihan pelkistä kehuista (ja mua vasten hyppimisestä), joita voi käyttää kokeissakin.. Tarkoitus olisi opettaa Heville palkkarasia kehän ulkopuolelle, sitä me ei olla vielä edes aloitettu..