Taas oltiin Oreniuksen treeneissä. Tässä arviota treeneistä treenivideoiden analysoinnin muodossa.

Alkurata menee ihan kohtuullisesti, putkelta tultaessa mä jään liikaa odottamaan Siraa joka aiheuttaa sen että olen auttamatta myöhässä ohjauksissa esteille 12-14.. Sira joutuu kovasti kyselemään minne ihmeeseen me ollaan menossa, mutta kilttinä koira ei tee hyllyä.. Kepeille koiralla on liikaa vauhtia ja se oikean aloituksen jälkeen menee 3 väliin.

http://www.youtube.com/watch?v=6KTgBXnYmmA

Sen jälkeen yritetään kovasti hioa tuota putkelta kepeille vientiä ja ensimmäiset pari yritystä ovat ihan onnettomia..

http://www.youtube.com/watch?v=NQrux-YqwIk

Kunnes lopulta mä uskallan jättää koiran tekemään esteitä ja kohta onnistuu

http://www.youtube.com/watch?v=y7lq_EYTS10

Loppurata sujuukin sitten ihan kohtuudella, tosin tokavikalla esteellä takaakierrossa Sira joutuu hieman kyselemään apuja..

http://www.youtube.com/watch?v=UYkzJ3jEsQo

Ja kun parannetaan ohjausta tässä kohtaa on lopputulos tämä

http://www.youtube.com/watch?v=oZNPu_kE_ro

Ja lopussa vielä koko rata.. Vaikka itse radalla ei virheitä tullut jäi vielä parannettavaa tähänkin suoritukseen.. Sira vaikuttaa selvästi väsyneemmältä/hitaammalta kun normaalisti, treenit olivat sille varmasti aika rankat ja jatkossa puhuttiinkin että tehdään mekin suosiolla kahdessa osassa, jotta sekä ohjaaja että koira saa levätä välissä.. Edelleen ohjaus on hieman myöhässä ja näin ollen esteen 14 takaakierto on hankala ja koira kyselee minne ollaan menossa.. Tähän paras ratkaisu ois varmaan ollut just se että ois jalat levännyt välissä niin olisi jaksanut ohjaaja paremmin.. Myös ohjaajan käynnissä oleva kunnonkohotus tuo ehkä apua näihin tilanteisiin.. Kepeillä näkee että ohjaajalla on jo aika hankalaa ja muistan miettineeni että kyllä mä vielä jaksan juosta vähän.. A-esteen jälkeisellä hypyllä mun ohjaus on hieman myöhässä ja siinä tulee liian suuri kaarros, mutta muuten loppurata meni yllättävänkin hyvin omaan energiatasoon nähden.

http://www.youtube.com/watch?v=ICuAwGmBObE